مرکز فوریتهای پزشکی فارسان
Farsan Emergency Medical Service
سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:"احياي نوزادان", :: 14:21 :: نويسنده : مهدی اسلامی فارسانی

احياي نوزادان :
يكي از علل مهم مرگ و مير نوزادان به خصوص نوزادان نارس و كم وزن مشكل تنفسي است.مشكلي كه مي توان با كمي وقت،دانش ومهارت لازم از آن جلوگيري نمود.و در صورت بروز در همان ثانيه هاي اول آن را اصلاح كرد.نكته قابل توجه اين است كه احياي نوزادان و كودكان نياز به وسايل خاص و مدرن ندارد.با چند اقدام ساده مي توان تعداد قابل ملاحظه اي از نوزادان و كودكان مبتلا را نجات داد.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 11:16 :: نويسنده : مهدی اسلامی فارسانی

احیاء قلبی-ریوی شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم قلب وریه انجام می شود وتلاش می‌شود تا گردش خون وتنفس به طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون خودبخودی بیمار برقرار شود .اما بدلیل اینکه بدون این اقدامات به علت فقدان اکسیژن مرگ مغزی دائمی در عرض زمان کمتر از6-4 دقیقه(زمان طلایی) ایجاد می شود واژه احیاءقلبی ریوی(CPR) در سال 1988 به پشنهاد پیتر سفر (پدر علم احیاء) بخاطر اهمیت احیاء مغز وحفظ کارکرد آن به احیاء قلبی،ریوی ومغزی(CPCR) تغییر نام داد.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها
  • دکوراسیون
  • امداد جاده ای هلال احمر فارسان
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرکز فوریتهای پزشکی فارسان و آدرس farsanems.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 87095
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1